SORGUSUZ SUAL

HİLAL SÖNMEZ 'SON BİR DANS'I ANLATTI

Esma Belgin Özdemir

@ebelginozdemir

BU YAZIYI PAYLAŞ

BAZEN NE KADAR UĞRAŞIRSAK UĞRAŞALIM; BİRİNİ SEVMEDEN SOLUK ALMAMIZ ZORDUR, SEVDİĞİMİZDE İSE DAHA ZOR. HER ŞEY İÇİN GEÇ OLDUĞUNDA İSTEDİĞİMİZ SADECE ‘SON BİR DANS’… İKİ KİŞİLİK.

Sümeya Kökten’in ikinci filmi ‘Son Bir Dans’ın fragmanını seyrettiğimde kadınca bir içgörü ile heyecanlandım. Kadın yönetmen, cesur bir kadın oyuncu ve son dönemin aranan yüzlerinden iki erkek karakter… Filmin arada kalan kadını Hilal Sönmez, Sinema Terspektif’in sorularını cevapladı.

  • Kırılan umutlar, yıkılan hayaller, sakıncalı yalanlar… ‘Son Bir Dans’ı tanımlayan cümlelere baktığımızda seyirciyi sarsıcı bir sorgulama bekliyor gibi… Filmin hikayesi size neler hissettirdi?

İçinde tüm insani duyguları barındıran bu filmin senaryosu beni çok etkiledi ve ruh durumumu değiştirdi. Heyecanlandım, anlamaya çalıştım, hissetmeye başladım… Kadının hislerini, arzularını  dinleyerek hareket etmesi, iki erkeğin bir kadınla olan ilişki karmaşası, sadakatsizlik, aldatılmışlık, umutlar, umutsuzluklar tam da hayatın içinde tüm duyguları barındıran çarpıcı bir hikaye.

  •  İradesizlik ve mutlu imkansızlık barındırıyor sanki filminiz ve siz genç bir iş kadınını canlandırıyorsunuz. ‘Özlem’ nasıl bir karakter?

Özlem kendi isteklerinin peşinden yılmadan koşan, güçlü, bağımsız, güzel, cesur ve çok hırslı bir kadın. Üstelik heyecan ve aşk arayan doyumsuz bir karakter.  İstediğini elde etme arzusu ve hırsıyla herkesin cesaret edemeyeceği ve yaşayamayacağı duyguları yaşayan, zaman zaman şiddete uğrayan bir kadın.

  •   İnsan doğasındaki çatlaklara sinema ile dokunmak cesaret isteyen bir iş. Peki ‘Son Bir Dans’ın suçluları var mı? Yoksa suçlu hep ‘başkaları’ mı?

Suçluluk kavramı çok ironik bir görünümde . Yani çok insani duyguları barındırdığı için bazen suç bende, bazen de diğerlerinde. Tüm karakterlerde hepimiz kadar suçlu. Üstelik suçlu aradığınızda her zaman dönüp dolaşıp kendinizle baş başa kalıyorsunuz. Kararları veren, uygulayan , bazen istekle bazen de bilinemeyen bir nedenle bilinmezin peşinden giden bizleriz. En kolayı suçu başkasına atmak. Ben yapmadım demek ve çekilmek. Ancak doğrusu hepimizin bir parça cesur davranıp, varsa hatalarımızla yüzleşip sonraki adımlarımızı yeni bir ‘BEN’e göre yapmak gerek. Bu film de  Özlem de diğerleri de  yaşadıkları ve yaşattıkları kadar suçlu..

  •  Türkiye sinemasına baktığımızda, karakter filmlerine ilişkin neler söylersiniz?

Türk sinemasında yaratıcı yönetmenler ve bağımsız filmler çok aktif ve güçlü bir gelişim içinde. Her zaman ticari filmlere rağbet fazla olmasına rağmen özellikle son senelerde çok değerli , başarılı yönetmenlerimiz ve her yönü ile kaliteli Türk filmleri sayesinde Dünya sinemasında da Bağımsız Türk filmlerinin algısı yıldızı parlayan ve rekabet edilmek istenen bir konumda.  

  •  Seyirci ‘Son Bir Dans’ı neden seyretmeli?

Son bir dans bir aşk hikayesi, öncelikle bir kadının anatomisi, beyni, zihni, gözleri… 3 kişi arasında geçen bu hikaye günümüz kadınının yaşadığı sorunların, endişelerin, şiddetin farklı bir anlatımla hayat bulduğu herkesin kendinden veya çevresinden bir şeyler bulabileceği güçlü bir hayat ve güçlü bir kadın hikayesi. Görülmemiş ve alışılagelmemiş “SON BİR DANS” gibi.

 

 

DİĞER ROPÖRTAJLAR

İkiyüzlü Ahlak Anlayışımız Bıçak Altında (Kasap Havası)

Füsun Demirel: Hayat İle Mücadelem Hiç Bitmiyor

Celal Çimen: Söyleyecek Sözü Olan Herkesin Film Çekmeye Hakkı Var

Doğa Can Anafarta: Filmimizi İzlemek Cesaret İstiyor

Hilal Sönmez 'Son Bir Dans'ı Anlattı

Kanatsız Karıncalar Da Uçar Mı Dersiniz?

Mahur Özmen: ‘Hiçbirimiz, Kenan Evren’İn Olumsuz Şahsiyetinde Kendini Temize Çekmemeli’

Avni Kütükoğlu: Yalın, Gerçek Ve Sessiz Bir Hikaye ‘Beni De Götür’

Sinemanın Zarif Yüzü: Nebahat Çehre

Erkan Can: Derdi Olan Sinemayı Seviyorum

Esra Şengünalp: Her Şeyini Ortaya Koymaktır Sinema

Selen Uçer: Bugünün Samimi Anlatımını, Derdini, Hikayesini Seviyorum

Murat Deniz: Sinemacı Büyücü; Sinema, Büyücünün Önündeki Küre

Funda Eryiğit: 'Biz Yaptık, Seyirci Anlamıyor’ Olmaz!

Berkay Ateş: Her Şey ‘Abluka’ Altında

Ebru Kaymakçı: Kâşif Olmak Lazım. Hiç Durmadan Keşfe Devam Etmeli Oyuncu

Hülya Koçyiğit: Yaşayan Ve Yaşatan Filmleri Seçtim

Ertan Kılıç: Sanat Ve Oyuncu Muhalif Olmalı. Sadece Bu Eleştirel Bakış; Sanatı, Sanatçıyı Ve İnsanı Daha İyiye Taşıyabilir.

Yeşim Ceren Bozoğlu: Aktörler Yeni Çağın Gladyatörleri

Demet Cengiz İle "Patronca" Üzerine...

Saba Tümer: Milyon Dolarlardan Banane, Adam Gibi Film Yap!

Jehan Barbur: Bir Filmi Söz Ve Sesle Anlatmak Ayrıcalıklı Bir Duygu

Özge Kocatürk : “Yönetmen Bir Kaptır, Oyuncu Da Bir Sudur."

Cezmi Baskın: Sinemamız Manüfaktür Dönemini Yaşıyor

Selim Evci: 'Saklı’ Susmayan Bir Film

İpek Tuzcuoğlu: İnsanlar İçin Yaşamamayı Öğrendim...

Duygu Demirdağ: İspanyol Sineması Travmalarını Çok İyi Anlatıyor

Atalay Taşdiken: Arama Moturu Sahici Ve Eğlenceli Bir Durum Panoroması

Ragıp Gülen: Tiyatro Ve Sinema Oyunculuğu Esas, Dizi Oyunculuğu Fast Food

Gerçekten Güzel Mi İstanbul Ayla Abla?

Ece Yüksel: Farklı Projeler İle Sınırlarımı Zorlamak Beni Mutlu Ediyor

Pakistan Filminde Bir Türk Kızı: Emel Karaköse

Yine, Yeniden Ben-Hur : Jack Huston

Semra Güzel: 'Kervan 1915' Çok Şey Kattı Bana

Reha Beyoğlu: Reis’Teki Reha’Yı, Reha’Daki Reis’İ Seyrettireceğim

Ayta Sözeri: ‘Kosmos’ İle Kesilen Nefesimiz, ‘Koca Dünya’ İle İçimize Dönüyor

4. Uluslararası Boğaziçi Film Festivali

Harun Can 'Baktığın Aynaya, Seviştiğin İnsana Oynuyorsun Bazen'

Sesinde Bir Tatlı Huzur… Bennu Yıldırımlar

Festival Başlıyor: İlker Savaşkurt 'Damat Koğuşu'nu Anlattı