SORGUSUZ SUAL

DOĞA CAN ANAFARTA: FİLMİMİZİ İZLEMEK CESARET İSTİYOR

Esma Belgin Özdemir

@ebelginozdemir

BU YAZIYI PAYLAŞ

CİN PADİŞAHLARINI İLK KEZ SENARYOLAŞTIRAN GENÇ SENARİST VE YÖNETMEN DOĞA CAN ANAFARTA, 3D CİN MODELLEMELERİ VE HOLLYWOOD STANDARTLARINDA HAZIRLANAN ÖZEL EFEKT UYGULAMALARI İLE SEYİRCİYİ CESARETE DAVET EDİYOR.

  • Mihrez: Cin Padişahı’nın çıkış hikayesi nedir? İlgi nereden geliyor?

Korku filmlerini çok seviyorum. Çocukluğumdan beri her türü izliyorum. Yerlilerde aynı türün hep tekrarlanışıydı. Ben de araştırırken Cin Padişahlarına rastladım. Enteresan geldi. Bu konuyu işlemek istedim ama klasik olandan uzak kalarak. Günümüzde geçiyor film ve üst sınıf insanların yaşamlarına odaklanıyor. Biz var olan bir şeyi yazdık ve uzun okumalar yaptık. Cin Padişahları uydurma değil özetle. Cinler zayıf ruhlara daha kolay hücum eder. Karakterlerimiz de filmin başında son derece güçlü ancak zamanla zayıflıkları ortaya çıkıyor. Orda da tüm cin kabilelerinin padişahı Mihrez bu karakterlerin peşine düşüyor.

  • Filmin çekim sürecinde huzursuzluk yaşadınız mı?

Ben tabi bu konuyu araştırıyorum sürekli, yazıyorum, konuşuyorum. Bir gece bir uyandım, cin isimlerini sayıklıyorum. Eyvah dedim! Dua ettim, uyudum. Korktum elbette. Bir gece de uyandım, bir kız boynunu bükmüş bana bakıyor. Sette de; biri oyununu verirken herkes susuyor. Şimdi 50 kişi susup, bir kişi bağırarak cin çağırma duası yapınca huzursuzluk oldu. Bir muska edindim o dönem, onunla biraz rahatladım. Korku, gerilim zor bir tür. Etki alanı dar ve belli şartlar gerekiyor… Bizim filmimizde ses, ışık ve efekt dışında gizem var. 1 saat 40 dakika boyunca bir hikaye akıyor altta, 5 gencin, ailelerinin, cin padişahlarının gerilimine şahit oluyoruz. Filmimiz korkunç, cesaret toplayıp gitmek lazım. 

  • Mihrez: Cin Padişah’ı yeni ne söylüyor?

Yeni bir şey denedik ve çok içimize sindi film. Hollywood standartlarında bir yapım oldu. Karakter taraması kullandık, karakterlerin birebir modellemesi yapıldı. Bu yeni bir şey, daha önce yapılmadı. Biz filmi bir ayda çektik örneğin, filmin efektleri 6,5 aydır devam ediyor. Komik bir şey çıkarmadık sonuç olarak. Seyirci Mihrez’in ekrana yansımasını bir görsün derim…

  •  Peki, sinemaseverler neden gitsin bu filme?

Daha önce görmedikleri bir şekilde bir korku filmi görsünler, daha önce bilmedikleri bir konu hakkında bilgi edinsinler ve de 1 saat 40 dakika boyunca keyif alsınlar. Filmden çıktıklarında o korku hali bir süre devam etsin. Hatta filmi tartışsınlar, ikincisi için fikir yürütsünler isterim. Türkiye’de ilk defa yapılacak bir iş olduğunu ben açık açık söyleyebilirim.

  •  Genç bir yönetmen olarak, Türkiye sinemasını nasıl değerlendiriyorsunuz?

Türk sinemasının bir dili var ama bir dili olması iyi mi kötü mü bundan emin değilim. Fakat gittiği noktayı iyi görüyorum. Sinema para ile doğru orantılı tabi, yapımcının cebine para girdikçe kalite artıyor. Bu yıl çok fazla film çıkıp, battı. Seneye bu kadar film çıkmayacaktır ama daha kaliteli işler çıkacaktır.

  •  Siz, dizi sektörünü de yakından takip ediyorsunuz bildiğim kadarıyla…

Evet, dizi sektöründen gelmeyim ve o alan çok çok sıkıntılı. Acil çözüm gerekiyor. Dizilerin süresinin kısalması şart. Biz birçok şeyi yurtdışından alıyoruz ve kendimize adapte edip iyi bir hale getiriyoruz. Fakat yabancı hiçbir dizi bu kadar uzun değil. Üstelik süre kısaldığında işler de daha kaliteli hale gelecek.

 

  •  İlk filminiz ‘Mezuniyet’, bambaşka bir tür. Doğa Can Anafarta’nın geleceğe dönük amacı nedir?

Mezuniyet’i 18 yaşında ve kendi imkanlarımla çektim. O zaman korku filmi çekemezdim. Korku filmi hep yapmak istedim tabi… Ama asıl isteğim aksiyon. Geleceğe yönelik amacım ise ticari filmi en iyi şekilde yapmak.

  •  Korku sinemasına dair listenizi de soralım.

Son dönem en sevdiğim film The Conjuring (Korku Seansı)… Hem ne ile karşılaşacağını gösteriyor, hem de gizem devam ediyor. Eve gittiğimde bile hala korkuyordum. Yerli korku filmlerinde o hissi yakalayamadım daha. Ve elbette; The Exorcist, Çığlık serisi, The Devil’s Backbone…

  • Son dönem yerli ve yabancı filmler için yorumunuzu merak ediyoruz? Etkilendiğiniz filmler yada heyecanla beklediğiniz isimler vardır mutlaka.

Whiplash… Herkes biliyordu Oscar alamayacağını ama içimizde bir umut vardı yine de. Foxcatcher iyiydi. The Imitation Game başarılı bir anlatımdı. Yavuz Turgul bir film çekerse zevkle izleyeceğim. Şener Şen’i ve Şevket Altuğ’u bekliyorum heyecanla. Çizgi roman filmlerine bayılıyorum, Yenilmezler’in ikincisi geliyor onun için gün sayıyorum, sanatsal bir imaj çizmeyeyim boşuna. J

 

DİĞER ROPÖRTAJLAR

Festival Başlıyor: İlker Savaşkurt 'Damat Koğuşu'nu Anlattı

Sesinde Bir Tatlı Huzur… Bennu Yıldırımlar

Harun Can 'Baktığın Aynaya, Seviştiğin İnsana Oynuyorsun Bazen'

İkiyüzlü Ahlak Anlayışımız Bıçak Altında (Kasap Havası)

4. Uluslararası Boğaziçi Film Festivali

Ayta Sözeri: ‘Kosmos’ İle Kesilen Nefesimiz, ‘Koca Dünya’ İle İçimize Dönüyor

Reha Beyoğlu: Reis’Teki Reha’Yı, Reha’Daki Reis’İ Seyrettireceğim

Semra Güzel: 'Kervan 1915' Çok Şey Kattı Bana

Yine, Yeniden Ben-Hur : Jack Huston

Ece Yüksel: Farklı Projeler İle Sınırlarımı Zorlamak Beni Mutlu Ediyor

Pakistan Filminde Bir Türk Kızı: Emel Karaköse

Gerçekten Güzel Mi İstanbul Ayla Abla?

Atalay Taşdiken: Arama Moturu Sahici Ve Eğlenceli Bir Durum Panoroması

Ragıp Gülen: Tiyatro Ve Sinema Oyunculuğu Esas, Dizi Oyunculuğu Fast Food

Duygu Demirdağ: İspanyol Sineması Travmalarını Çok İyi Anlatıyor

İpek Tuzcuoğlu: İnsanlar İçin Yaşamamayı Öğrendim...

Cezmi Baskın: Sinemamız Manüfaktür Dönemini Yaşıyor

Selim Evci: 'Saklı’ Susmayan Bir Film

Jehan Barbur: Bir Filmi Söz Ve Sesle Anlatmak Ayrıcalıklı Bir Duygu

Özge Kocatürk : “Yönetmen Bir Kaptır, Oyuncu Da Bir Sudur."

Demet Cengiz İle "Patronca" Üzerine...

Saba Tümer: Milyon Dolarlardan Banane, Adam Gibi Film Yap!

Yeşim Ceren Bozoğlu: Aktörler Yeni Çağın Gladyatörleri

Ertan Kılıç: Sanat Ve Oyuncu Muhalif Olmalı. Sadece Bu Eleştirel Bakış; Sanatı, Sanatçıyı Ve İnsanı Daha İyiye Taşıyabilir.

Hülya Koçyiğit: Yaşayan Ve Yaşatan Filmleri Seçtim

Ebru Kaymakçı: Kâşif Olmak Lazım. Hiç Durmadan Keşfe Devam Etmeli Oyuncu

Berkay Ateş: Her Şey ‘Abluka’ Altında

Funda Eryiğit: 'Biz Yaptık, Seyirci Anlamıyor’ Olmaz!

Murat Deniz: Sinemacı Büyücü; Sinema, Büyücünün Önündeki Küre

Selen Uçer: Bugünün Samimi Anlatımını, Derdini, Hikayesini Seviyorum

Esra Şengünalp: Her Şeyini Ortaya Koymaktır Sinema

Erkan Can: Derdi Olan Sinemayı Seviyorum

Sinemanın Zarif Yüzü: Nebahat Çehre

Avni Kütükoğlu: Yalın, Gerçek Ve Sessiz Bir Hikaye ‘Beni De Götür’

Mahur Özmen: ‘Hiçbirimiz, Kenan Evren’İn Olumsuz Şahsiyetinde Kendini Temize Çekmemeli’

Hilal Sönmez 'Son Bir Dans'ı Anlattı

Kanatsız Karıncalar Da Uçar Mı Dersiniz?

Doğa Can Anafarta: Filmimizi İzlemek Cesaret İstiyor

Celal Çimen: Söyleyecek Sözü Olan Herkesin Film Çekmeye Hakkı Var

Füsun Demirel: Hayat İle Mücadelem Hiç Bitmiyor