MEDYAHOMUNCULUS

HAYATIN ÇOCUĞU (FAUST)

Ceyda Saliha Şener

@corvusunanamne

BU YAZIYI PAYLAŞ

“İnsan kendini yalnızca insanda mı tanır.”

Geldik gözlerin ihtişamına, servet olmaya. Yeni doğan bu çocuk :”Sinema Terspektif” İsevi haller taşıyabilir. Bağırınca şarkı olarak algılayın, gülünce su. Sanat adına kızartma yapmıyoruz elbette. Dilimiz yapışkan. İmge dillerinin varlık alanları olan tiyatro, felsefe, şiir, senaryo dörtlüsünü zamansal ve mekansal inceleyip, hareketin görüngüsel hazzı ve temasını inceliyoruz.

Ha şöyle mi dediniz? Duydum sanki: Ağır konuştun saraylı mısın be güzelim?

-“Derim ki siz “değer “kavramı üzerine düşünecek sevgili okuyucularım; Asaleti aklınızdan, nezaketi kalbinizden bilmek isterim. Faust’un içine kaçmış gözlere, edilgenliğinizi koyun biraz. Bazı çalışkan hisler vardır, teraziye sığmaz. Biraz sarsılalım duygularla. ‘Seçilmiş Kişi’ adlı filmdeki elmalara zerk edilen zehir, Faust da dışarıya kaçmış, sevgisine ermek dileyen Margaret’in annesini öldürebilme kolaylığı sağlamıştır.Burada vicdan komaya girmiş midir?

Tüm dünyalıların merak ettiği soru şudur:” Mukadderatı elinde tutan kötü ruh her hangi bir görüntüde mi dolaşıyor.Ekrana sığan tutagaçlı morfinler şaşırdığımız saydığımız sayılı kuklalar yaşatıyor.

Olduğumuz güne medya tarafından idari kelepçeler sunuluyor. -Kenelendik be kardeşim! diyen göz topluluğu diliyorum. Tavırlara serpilen sinematografi yeryüzünü bozguncu addedilen bize doğal olmayan bir afettir belki de. Kalbine ağaç dikmeyenler iki gözünü de kaybediyormuş duydunuz mu?

Etkileniyor, unutuyor, tutku hallerini pekiştiriyoruz. Köreliyoruz mu? Fenomenoloji tatlı hayallerle aldatılıyor mu? Aşağı içgüdüler sektörel ekipmanı ele mi geçirdi?

Her insanın kendine mahsus elbisesi mi vardır.  Faust’un yazarının dilinden patlatalım. Kendimizi tanıyabileceğimiz insan kalmış mıdır? Kalabilmiş midir?

Varoluşsal bir problemdir görünmek. Söz, anlam, faaliyet üçlüsü gözün sınırlarına boyut mu ekler? Önceden söz vardı. Kelimelerin kaderi; bir metne dönüşmek, fotoğrafın cürmü de sinema mı olmaktır? Faust’a bakın ağabeyler. İnsandan yeni bahisler aşan bir kitabın filmine dönelim. Bugünün sinemasının   hali kendi kendini öldürme midir? Gözün intihara meyli nedendir?

YORUMLAR [0]

DİĞER YAZILARI

Çalınıyor Adalet, Vurun Duvarları (The Handmaıden)

Hep Ağlıyordu Gemiler, Hep Uçak Olmak İstiyorlardı (The Great Wall)

Birbirimizde Zuhur Ediyoruz (Stranger Than Fıctıon)

Ölüm, Ölür Müsün Başımda, ”Şah” De Hadi (The Seventh Seal)

Gardırop Akıl, Ayna Şehrine Yaklaşırsa… (La Notte)

Kader, Genel Bir Mülkiyet Midir? (The Man Who Wasn't There)

Ölü Yazar Olmadığı Gibi, Ölü Oyuncu Da Yoktur! (Look Who’S Back?)

Şiddet Kullanan Eş, Nasıl Eşses Olabilir Ki? (Arretez Moı)

Acıkan İnsanı Kandırmak Kolaydır (Crow’S Egg)

Her Kitap Anne Değildir Ya Da Bazı Kızlar Yanlış Kitap Seçer (Madame Bovary)

Aynalar Arası Dedikodu (La Double Vıe De Véronıque)

Sine-Retrospektif (Bronenosets Potyomkın)

İnsanı İnsana Yasak Kılamazsınız (Pleasantvılle)

Kitle, Geleceğin İntihar Bombacısı Olmamalıdır (The Man Who Knew Infınıty)

Çamura Ruh Veren Elma (Camılle Claudel)

Lanetli Hayalin Tekamülü (The Wınd Rıses)

Mülkiyet İle Onur Kavramını Evlendirene Yazıklar Olsun! (Marına)

Sadece Konuşan Bir Hayvan Değildik… (Twelve Monkeys)

Devrim Ailede Başlar (Trumbo)

Bütün Saksılardan Sen Mi Sorumlusun Bahçıvan? (Detachment)

Ağlayacak Çok Şey Var, Bari Buna Gülelim (Çingeneler Zamanı)

Çiçeklerin Kokusunu Çoktan Çaldılar (La Maman Et La Putaın)

İnsan, Sadeleşemeyen Bir Oyuncudur (The Danısh Gırl)

Yetişkin İnsan Asla Doğmamıştır (Crımes And Mısdemeanors)

Anmak, Geçmişi Muteber Kılmaktır (To Rome Wıth Love)

Ruhuyla Oynayan Aktörler, Zinciri Kıran Kitleleri Büyütürler (Lısten To Me Marlon)

Dil, İradenin Hıçkırışıdır (Wakıng Lıfe)

İnsan Bazen Akıl Oyunlarında Ray Değiştirir (Irratıonal Man)

Asıl Mesleğimiz ‘Caka Satmak’ (Socrate)

Bazı Filmler Passiflora/Çile Çiçeği Etkisi Veriyor (Tımbuktu)

Benden Başka Bir Beni Sevdim (The Royal Tenenbaums-5 To 7)

Hüzün Yol Kesicidir ((As Good As It Gets)

Bir Sinema Filmi Kaça Ayrılır?

Hayat Senaryosunun Adı ‘Hepsi Birarada’Dır… (La Cıocıara)

Tanımlarımız Hangi Kişilerin Gardrobundan?

Yasakçı Mı, Özgürlükçü Mü Filmler Çekilmeli?

Bazen Katırlara Kelebek Banyosu Uğramaz

Dil Bilmeyen İnsanı Müzik Konuşturur (Almost Famous)

Yalnızlık İstenen Bir Rica Mıdır?

Yarınlarımızı Hormonlarımıza Bırakırsak, Kaos Anne Doğmaz Mı?

Kuşların Da Yürüdüğünü Biliyor Ahtapotlar (Vıvre Sa Vıe )

Sadece İlaçların Yan Etkisi Yoktur! (Je, Tu, Il, Elle)

Huzursuzluk Evlerdeki Yersiz Ejderhalardır

Uğraşılarımıza Örümcekler Oda Kiraladılar (Requıem For A Dream)

Kadınlar İkiye Değil, Nara Ayrılır

'Umut Yok, Korku Yok'

Aşk Cadı Elması Mıdır?

Sinemanın Dili Boğazına Kaçmadı Değil Mi?

Hayatın Çocuğu (Faust)

Sinema İmgelerin Hacimsel Hareketidir (Le Chef)