19. SAYI

EDİTÖR

Yıllar önce ‘Susmanın kalesine sığınıyorum/Önümde karanlıktan duvarlar/ Sırtımda insan yüklü bir gök var’ demişti Erdem Bayazıt. Şiirle özetlemişti yaşamı. Şiir hep var ve sinema iyi ki sarmaş dolaş dizelerle… Sinemanın kalesine sığındığımız bu sıcak günlerde, Türkiye’nin nadide kadın oyuncu-öğretmen-müzisyen-düşünürlerinden birisi olan Ayla Algan’ın evine konuk olduk, okuyucularımız da bu keyfi yaşasın istedik. Öykülerini film şeritleri ve kamera ile yaptıkları hileleriyle perdeye yansıtan Georges Méliés ve Edwin Stanton Porter, 24 Temmuz’da kutlayacağımız Basın Bayramı’na özel film seçkimiz ve Kieslowski sinemasında yaşamın döngüselliği ve ‘Üç Renk Üçlemesi’ sayfalarımızda yer buldu. Fransa’nın Cannes’dan sonraki en prestijli film festivali La Rochelle, bu yıl Keşif bölümünü son dönem Türkiye sinemasına ve Yeşim Ustaoğlu filmlerine ayırıyor. 19. sayımızda; Ustaoğlu’nun bizce en iyi filmi ‘Pandora’nın Kutusu’, Temmuz’da izleme şansı bulacağımız; zeminini 1970’li yıllara, sırtını da klişelere dayayan ‘Midnight Special’, merakla beklenen Spielberg imzalı ‘The BFG’ ve Egoyan’ın holokost gerilimi ‘Remember’ filmlerinin analizini okuyabilirsiniz. Üç boyutlu aşırılık: Belgica, ‘The Man Who Knew Infinity’, ‘Already Tomorrow in Hong Kong’, ‘İnsanı insana yasak kılamazsınız’ dedirten ‘Pleasantville’, Terrence Malick’in 1973 yapımı muhteşem filmi ‘Badlands’ ve dişil sinema dilinin özel örneklerinden ‘Sedmikrasky’ de gözden kaçırılmaması gerekenlerden. ‘… Göğü kapatan çatıları yıkıyoruz ellerimizle/ Ve şunu iyi anlıyoruz/ En iyisi yürüyerek gidilir yaşamağa.’